Monday, June 16, 2008

SOUND EDITING MENGGUNAKAN SOFTWARE AUDACITY

SOUND EDITING MENGGUNAKAN SOFTWARE AUDACITY

Sound editing ni penting bila kita nak buat sound effect, nak rakam lagu, nak potong bahagian lagu. semua ni boleh kita guna untuk pelbagai tujuan. Kita boleh buat ringtone..boleh masuk dalam movie..boleh masuk dalam powerpoint dan buat koleksi cd mp3 peribadi.Bunyi macam best je bila cerita pasal sound editing ni. Kita biasa dengar orang cerita berkenaan pelbagai format bunyi yang terdapat dalam dunia ni, contohnya mp3, wav. Bagi anda yang kira profesional pula biasa terdedah dengan sofware seperti Sound Forge, hebat tuuu!!!!.Saya pun biasa gak guna Sound Forge..memang banyak ciri2 yang menakjubkan dan ada pula kekurangannya. Kali ni saya nak kongsi pengalaman guna software Audacity dengan anda semua. Ianya merupakan freeware ( tak yah beli..free je) boleh di download dari internet. kali ni anda boleh download dari blog ni.Saya akan kongsikan nota cara install dan guna software ini. Nota saya dalam bentuk slide powerpoint..paparan yang baik ialah dengan menggunakan powerponit 2003. Saya juga kongsikan dengan anda..folder software audacity. Semuanya dalam format .zip so kena la extract dulu yer. Jangan lupo baco nota dulu sebelum install.


untuk mendapatkan link download sila hubungi saya melaui email:

gumboro75@yahoo.com


Harap anda boleh bagi komen bila dah guna software ni..selamat maju jaya..

No comments: